۱۳۸۹ شهریور ۲۶, جمعه

جملاتي از ميرزا

... كسي كه در محيط تفكراتش فقط فتنه و فساد و خودستايي و غارت و شرارت و چپاول و يغما است و مناظر ديگر را فاقد است نمي تواند قضاياي اجتماعي، ‌مسائل نوعي و مصالح مملكتي را به ديده دقت و اهميت بنگرد. كسي كه آمالش بر خرابي خانه و ويران كردن كاشانه ضعفاء و زيردستان است، ممكن نيست به تبليغات عدالت شعارانه متمايل شده يا به اظهار يك جمعيت آزادي خواه وقعي بگذارد... .
... ما راحت و آسايش بشر و حفظ حقوق آدميت را طالبيم به دست هر كس اين امر مقدس انجام گيرد تصديق مي كنيم. خائن و بي شرف كسي را مي دانيم كه بر خلاف اين عقيده عمل كند يا به اسم پيش بردن آزادي مقاصد شخصي و سيادت خصوصي را راغب باشد... .
... آيا ممكن است در مقابل تجاوزات دشمنان نوع بشر،‌ لاقيد بمانيم و رنجبران بيچاره را در فشار و شكنجه زير ِ دستان ظالم ببينيم يا فداكاران در راه آسايش بشر را به خون آغشته ديده ساكت باشيم، حاشا و كلا عقيده ي ما ثابت و محكم است تمام افراد ما با حرارت سرشاري براي فدا شدن در راه آزادي بي پروا هستند ولي حتي المقدور مراقب و مواظبيم كه فداكاري ها بيهوده نشده و به جاي منفعت ضرر و منقصت عائد نگردد... .

۸ نظر:

  1. سلام/هوشمندانه انتخاب می کنی پدرام عزیز/موفق باشی

    پاسخحذف
  2. سلام
    .
    .....از نو برایت می نویسم/حال همه ی ما خوب است/اما/تو باور نکن!!
    پدرام عزیزم؛
    برای بشر تنهای امروز، صنعت ارتباطات بزرگترین هدیه ایست که در "موج سوم تمدن" به او ارزانی شده است/از دلتنگی گریزی نیست/حالاتتت را می فهمم/دانایی درد بزرگی است؛ اما مقدس ترین هدیه ای است که از جانب خالق به مخلوق هدیه شده است/دل خوش دار که به قول دوست عزیزی که حالا هست و اما اینجانیست :
    تیره ترین ساعات شب به سپیده صبح منتهی می شود.
    و اما بزرگی فرموده:
    ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/موجیم که آسودگی ما عدم ماست.
    و یک پیشنهاد:
    اگر فرصت خالی دارید تا ترم بعد شروع نشده پیشنهاد می کنم کتاب "موج سوم"نوشته ی آلوین تافلر /ترجمه ی شهین دخت خوارزمی رو بخونید/البته حد اقل ده روزی درگیرت می کند اما اگر نخوانده باشی مفید است /بخوانید.
    در ضمن به سنت نمی خورد "محله ی برو بیا" رو به یاد داشته باشی/
    با احترام/آرش

    پاسخحذف
  3. پدرام عزیزم سلام
    راستش انگار خیلی باهم همدردیم(کسر بودجه)
    اما اگر قرار بر خریدن همه ی کتابهایی باشد که می خوانیم انوقت ارثیه ی فامیلی را هم باید به پای به قول قدیمی ها /کاغذ/ بدهیم/ عزیز دل؛ این کتاب در حوزه ی جامعه شناسی است/و اوایل دهه شصت به همت خانوم شهین دخت خوارزمی ترجمه شده/البته نمی دانم چند بار تجدید چاپ شده باشد/نیاز به خرید نیست می توانی از کتابخانه ی ملی رشت یا هر کتابخانه ی معتبر دیگر که عضوی تهیه کنی/اصلا شاید از موضوعش خوشت نیامد/ پایدار باشید/ به قول سید اشرف الدین:
    غم نخور سال دگر نان می خوریم/قورمه و مرغ و فسنجان می خوریم
    تا بعد بدرود

    پاسخحذف
  4. درود برار .

    تي دس درد نوكونه . پور خوررم بينيويشتي .

    پاسخحذف
  5. سلام گول برار جان - درود بر میرزا درود . با اَن پیله اندیشه ئن . شمه دس درد نوکنه. براره قوربان.

    پاسخحذف
  6. درود
    تي دس درد نوكونه پدرام جان اجور چيزان بازم بينويس
    گيلك بماني

    پاسخحذف
  7. پدرام جان درود
    ايتا تازه مطلب بنام ايتا سر بزن

    پاسخحذف
  8. سلام برادر/غیبت کبرا داری!

    پاسخحذف